A school that attracts

Dra. Marìa Paola Scarinci de Delbosco

A careful scientific and human preparation of educators is a key factor for an attractive school. No one transmits enthusiasm for something that does not inspire them. Lucid attention to the psychological, emotional and intellectual needs of each student is the basis for the relation of trust enables learning.

Scarinci de Delbosco
Dra. Marìa Paola Scarinci de Delbosco

She is President of the National Academy of Education. Dottore in Filosofía from the Faculty of Philosophy and Literature of the Universitá degli Studi ‘La Sapienza’ di Roma. Professor of Secondary, Normal and Special Education in Philosophy – awarded by the Faculty of Philosophy and Literature of the Pontifical Catholic University of Argentina. Associate Professor in the Chair of History of Contemporary Philosophy of the Faculty of Philosophy and Literature of the UCA. since 1979. Part-time Professor at the IAE Business School since 1996.

Ilivitzky
Matías Ilivitzky

Dr. en Ciencias Sociales, UBA. Matìas Ilivitzky es analista de cuestiones políticas y de relaciones internacionales. Licenciado y Profesor en Ciencia Política por la Universidad de Buenos Aires. Doctor en Ciencias Sociales por la Universidad de Buenos Aires, en donde ha sido docente e investigador. Director del Departamento de Desarrollo Profesional de la Universidad del CEMA, en donde también es docente. Consultor de la Oficina de Naciones Unidas para Servicios de Proyecto (UNOPS). Ha recibido dos becas del CONICET para realizar su doctorado. Ha obtenido becas de viajes a eventos académicos y ha sido investigador en la Universidad Nacional de Quilmes. Ha presentado trabajos en diversas reuniones científicas y es autor de diversas publicaciones sobre su especialidad. Autor de 'Del “mal radical” a la “banalidad del mal”. Concepciones de lo maligno en la teoría política de Hannah Arendt'(2017).