Postales Macro (CEA)

Prensa

    “Galenson’s idea that creativity can be divided into these types- conceptual and experimental – has a number of important implications.”
    Malcolm Gladwell | The New Yorker

    “Uno de los descubrimientos económicos más fascinantes de los últimos años nació por accidente. En la primavera de 1997, David Galenson, por entonces un desconocido académico de Chicago, especializado en el mercado de esclavos de la época colonial, decidió comprar una pequeña acuarela del pintor norteamericano Sol LeWitt.”
    Sebastián Campanario | Diario Clarín

    “To Mr. Galenson markets are what make the 20th century completely different from other eras for art. [B]reaking the rules became the most valued attribute. The greatest rewards went to conceptual innovators who frequently changed styles and invented genres.”
    Patricia Cohen | The New York Times

    “If you look through the prices from the current auction season, or walk through any major museum, you can't help but notice that Mr. Galenson is onto something.”
    David Leonhardt | The New York Times

    ”El fundador de Facebook y Picasso son genios creativos de una misma especie”
    Sebastián Campanario | Clarín | Septiembre 2010

    Cross–disciplinary course delves into the patterns of creative production.
    University of Chicago News | Abril de 2010

    Los genios creativos, bajo la lupa de los economistas
    Sebastián Campanario | Clarín | Enero 2010

    Picasso, Cézanne y el mito del genio precoz.
    Juana Libedinsky | La Nación | Enero de 2010

    Conceptual revolutions in twentieth-century art.
    David Galenson | Vox | Julio de 2009

    El economista que investiga la fórmula de los genios creativos.
    Sebastián Campanario | Clarín | Agosto de 2008

    A qué edad somos más creativos.
    La Nación | Mayo de 2008

    A Textbook Example of Ranking Artworks.
    Patricia Cohen | The New York Times | Agosto de 2008

    Late Bloomers: Why do we equate genius with precocity?
    Malcolm Gladwell | The New Yorker | Octubre 2008

    "The Art and Science of Science and Art."
    Journal of Chemical Education | Enero de 2007

    It's never too late to create.
    Los Angeles Times | Enero de 2007

    The Art of Pricing Great Art.
    David Leonhardt | The New York Times | Noviembre de 2006.

    What Kind of Genius Are You?
    Daniel H. Pink | Wired Magazine | Julio de 2006.

    "Interview: David Galenson."
    Smithsonian Magazine | Noviembre de 2006

    "Age and Creativity."
    Milken Institute Review | Segundo Trimestre de 2006