Carlos Alberto Converso
Doctor in Business Administration, UCEMA (Argentina). Master’s in International Leadership, EADA Business School (Spain). Master’s in Business Administration, UCEMA (Argentina) and ITESEM Business School (Mexico). Degree in Computer Science, UADE University (Argentina). He has more than 15 years of experience in the disciplines of Strategic Management, Balanced Scorecard, Virtual Business Simulation, Business Gender Perspective and Persuasion in Organizations.
He currently works as a university professor at the undergraduate, postgraduate and master's levels in the following subjects: Strategic Management, Business Simulation Workshop and Final Work Seminar: Balanced Scorecard and Strategic Diagnosis. He has carried out his academic activity at the University of CEMA (Argentina), UCES Institute (Argentina), UADE University (Argentina), Salesian Polytechnic University (Ecuador), University of Palermo (Argentina), Professional Council of Economic Sciences of Bs. As. (Argentina) , ITSEM Business School (Mexico), among others.
In addition, he is a consultant and researcher in Corporate Strategy, Competitive Dynamics and Digital Strategy. He accompanies organizations in the process of formulation, diagnostic and strategic measurement. He participated in in-company consulting and training projects at Metrogas, Edenor, Wal-Mart, Telefónica de Argentina, Banco HSBC, Minera Cerro Vanguardia and Raffo Pharma , among others.
Additionally, he complements his academic activity by participating in congresses and conferences on topics related to the strategic management of firms. He is also co-author of the book Say Yes! (ISBN 978-987-741-136-2).
Doctor en Dirección de Empresas, UCEMA (Argentina). Magíster en Liderazgo Internacional, EADA Business School (España). Magíster en Dirección de Empresas, UCEMA (Argentina) e ITESEM (México). Lic. en Informática, UADE (Argentina). Posee más de 15 años de experiencia en las disciplinas de Administración Estratégica, Balanced Scorecard, Simulación Virtual de Negocios, Perspectiva de Género Empresarial y Persuasión en las Organizaciones.
Actualmente de desempeña como profesor universitario en los niveles de grado, posgrado y maestría en las siguientes asignaturas: Dirección Estratégica, Taller de Simulación Empresarial y Seminario de Trabajo Final: Balanced Scorecard y Diagnóstico Estratégico. Ha desempeñado su actividad académica en Universidad del CEMA (Argentina), UCES (Argentina), UADE (Argentina), Universidad Politécnica Salesiana (Ecuador), Universidad de Palermo (Argentina), Consejo Profesional de Ciencias Económicas de Bs. As. (Argentina), ITSEM (México), entre otras.
Además, es consultor e investigador en Estrategia Corporativa, Dinámica Competitiva y Digital Strategy. Acompaña a las organizaciones en el proceso de formulación, diagnóstico y medición estratégica. Participó en proyectos de consultoría y capacitación in-comany en Metrogas, Edenor, Wal-Mart, Telefónica de Argentina, Banco HSBC, Minera Cerro Vanguardia y Laboratorios Raffo, entre otras.
Adicionalmente, complementa su actividad académica, mediante la participación en congresos y conferencias sobre temas relacionados con la gestión estratégica de las firmas. También es co-autor del libro Di que Sí! (ISBN 978-987-741-136-2).